مجله آموزشی خراطین باز

روغن خراطین برای افزایش میل جنسی

روغن خراطین برای افزایش میل جنسی

روغن خراطین فرآورده‌ای حاصل از کرم خاکی ایزینیا فتیدا است که از دیرباز در طب سنتی برای مصارف مختلفی از جمله افزایش میل جنسی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

مکانیسم اثر روغن خراطین برای افزایش میل جنسی

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که روغن خراطین می‌تواند با افزایش جریان خون در اندام‌های جنسی، میل جنسی را افزایش دهد. همچنین، این روغن حاوی پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه‌ای است که ممکن است به تولید هورمون‌های جنسی و افزایش میل جنسی کمک کنند.

این ترکیبات با اتصال به گیرنده‌های استروژنی در بدن، سبب افزایش سطح تستوسترون و در نتیجه تحریک میل جنسی در مردان می‌گردند. علاوه بر این، روغن خراطین حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ و ۶ است که برای عملکرد صحیح سیستم تولیدمثل و جنسی بسیار مفید هستند.

روغن خراطین اصل

شواهد علمی موجود روغن خراطین

تاکنون مطالعات بالینی محدودی در خصوص اثربخشی روغن خراطین در افزایش میل جنسی انجام شده است. در یکی از این مطالعات که بر روی 40 زن یائسه انجام شد استفاده موضعی از روغن خراطین به مدت 8 هفته میل جنسی و رضایت جنسی را به طور قابل توجهی افزایش داد.

کاربرد روغن خراطین در افزایش میل جنسی مردان در مطالعات متعدد مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده روزانه این روغن می‌تواند سطح تستوسترون را افزایش داده و در نهایت منجر به بهبود عملکرد جنسی، افزایش تمایل جنسی و رفع مشکلاتی همچون نعوظ ناقص گردد. لازم به ذکر است که تاثیرات روغن خراطین معمولا پس از چند هفته مشهود می‌گردد و باید به صورت مداوم مورد استفاده قرار گیرد.

یک مطالعه در سال 1395 بر روی 40 مرد مبتلا به اختلال نعوظ انجام شد. در این مطالعه بیماران به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول به مدت 8 هفته از روغن خراطین و گروه دوم از دارونما استفاده کردند. نتایج نشان داد که در مقایسه با گروه دارونما در گروه روغن خراطین نمره‌های مربوط به نعوظ، میل جنسی و رضایت جنسی به طور قابل توجهی بهبود یافته بود.

عوارض جانبی

روغن خراطین به طور کلی بی‌خطر است و عوارض جانبی کمی دارد. با این وجود، در برخی افراد ممکن است باعث ایجاد حساسیت، قرمزی و خارش پوست شود.

برای اطلاع از کلیه عوارض جانبی این محصول، پیشنهاد می‌شود مقاله عوارض روغن خراطین را مطالعه کنید.

همچنین نکات زیر را در استفاده از روغن خراطین رعایت کنید:

  • قبل از استفاده از روغن خراطین با یک پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.
  • از روغن خراطین اصل و باکیفیت استفاده کنید.
  • روغن خراطین را طبق دستورالعمل و به مقدار توصیه شده استفاده کنید.
  • در صورت بروز هرگونه عوارض جانبی مصرف روغن را متوقف کرده و با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *